Spotkanie z szefami GM stanowiło "istotny krok naprzód" w rozmowach o przyszłości Opla - powiedział niemieckiej telewizji ARD minister gospodarki Niemiec Karl-Theodor zu Guttenberg. W niedzielę niemiecki minister poleciał do USA na negocjacje o losach Opla, głównej europejskiej spółki pogrążonego w
20 tys. robotników Opla i mieszkańców Bochum przemaszerowało przez miasto w obronie 4 tys. zagrożonych miejsc pracy w tutejszej fabryce. Robotnicy w Bochum strajkują "na dziko" już od czwartku, kiedy to GM ogłosił plany redukcji zatrudnienia. Nie wiadomo, kiedy wrócą do pracy. W głównych
Przez kilka miesięcy fabryka Opla w Ruesselsheim i Saaba w Trollhattan rywalizowały o prawa do produkcji nowych aut klasy średniej General Motors. Amerykański koncern - jedyny właściciel Opla i Saaba - uznał, że w Europie skupi produkcję pojazdów klasy średniej obu tych marek w jednej fabryce
Związkowcy z Bochum domagają się od kierownictwa General Motors rezygnacji ze zwolnień grupowych w należących do tego koncernu zakładach Opla. Są natomiast gotowi do cięć płac, zwłaszcza, że do tej pory robotnicy zarabiali w Bochum znacznie więcej niż przewiduje umowa zbiorowa niemieckiego
Dotychczasowy dyrektor generalny Opla Hans Demant został wiceprezesem GM i będzie odpowiadać za patenty amerykańskiego koncernu na całym świecie. Te roszady kadrowe to skutek decyzji GM, który w listopadzie zeszłego roku zdecydował się zachować Opla i wycofać się z rozmów o sprzedaży swoich
Przedstawiciele naszego rządu z duszą na ramieniu wybierali się na europejski szczyt w sprawie Opla, który nieoczekiwanie zwołał komisarz ds. przemysłu Guenter Verheugen z Niemiec. - Początkowo planowano nieoficjalne spotkanie, a potem nagle Komisja zaczęła je nagłaśniać. To nie wróży nic dobrego
Opel, spółka należąca do koncernu Stellantis, zrezygnowała z ambitnej strategii elektrycznej. Zamiast produkować w Europie od 2028 r. wyłącznie samochody z napędem elektrycznym, modele z silnikami spalinowymi będą produkowane znacznie dłużej. Firma uzasadnia zmianę strategii słabym popytem
Zakłady w Gliwicach to jedyna w Europie fabryka Opla, firmy z grupy GM, w której produkuje się najnowszą odmianę modelu Astra w wersji sedan. Przy produkcji tego samochodu polska fabryka współpracuje z zakładami GM w Brazylii - zakłady w Gliwicach i w Brazylii specjalizują się w produkcji pewnych
Opel dołącza do motoryzacyjnej rewolucji Fińska Nokia rozpoczynała od produkcji kaloszy, Opel zaczynał natomiast w roku 1862 w Rüsselsheim od produkcji maszyn do szycia. Adam Opel, założyciel firmy, zdobył odpowiednie doświadczenie w tej dziedzinie we Francji. Później firma zajęła się produkcją
Opel Astra w specjalnej strefie ekonomicznej w Gliwicach produkowany jest od 31 sierpnia 1998 r. Najwięcej egzemplarzy tego modelu wyprodukowano w 2016 roku. Wówczas gliwicką fabrykę opuściło 201 tys. aut. Ostatni Opel Astra zjedzie z taśmy produkcyjnej w Gliwicach. Będzie produkowany w Niemczech